علم الهدی: نمی‌توانیم در مسائل دینی و شرعی تسامح به خرج دهیم/ تنها کشوری که در آن اسلام ناب وجود دارد، جمهوری اسلامی ایران است

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی با بیان این که دشمن به این نتیجه رسیده است که اگر دین را از جامعه ما حذف کند می‌تواند بر ما مسلط شود تصریح کرد: تنها کشوری که در آن اسلام ناب وجود دارد، جمهوری اسلامی ایران است و با توجه به چنین موقعیت حساسی نمی‌توانیم در مسائل دینی و شرعی تسامح به خرج دهیم بلکه باید از ارزش‌های دینی خود با تمام وجود دفاع کنیم.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید احمد علم‌الهدی روز یکشنبه در دیدار با اعضای ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: بزرگترین هدف برگزاری بزرگداشت دفاع مقدس انتقال فرهنگ دفاع به نسل‌های جوان کشور است و خوشبختانه تا امروز در مقام حفظ و بزرگداشت شعائر دفاع مقدس اقدامات بسیار مثبت و موثری انجام گرفته است و این از برکات حرکت انقلابی ماست.

بنابر گزارش ایرنا، وی گفت: بزرگترین هدف برگزاری بزرگداشت دفاع مقدس انتقال فرهنگ دفاع به نسل‌های جوان کشور است و خوشبختانه تا امروز در مقام حفظ و بزرگداشت شعائر دفاع مقدس اقدامات بسیار مثبت و موثری انجام گرفته است و این از برکات حرکت انقلابی ماست.فرهنگ دفاع مقدس باید هر سال نسبت به گذشته قوی‌تر و زنده‌تر در جامعه وجود داشته باشد بنابراین ضرورت دارد تا برنامه‌ها پربارتر و پرمحتواتر از سال قبل و متناسب با شرایط فکری و فرهنگی نسل نو تنظیم و اجرا شود.

وی دلیل تداوم فرهنگ دفاع مقدس را عدم گسست نسلی دانست و افزود: خوشبختانه با گذشت ۳۰ سال از جنگ تحمیلی همچنان فرهنگ دفاع مقدس در میان نسل جوان و نوجوان جامعه زنده است و برخلاف تمام انقلاب‌های بزرگی که در سراسر دنیا شکل گرفت اما بعد از گذشت یک نسل از بین رفتند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: همچنین با توجه به گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی نسل‌های جوان ما با شعائر دفاع مقدس و انقلابی آشنا هستند که نتیجه تمام اقداماتی است که برای احیا و بزرگداشت آنها انجام شده است.

علم الهدی با اشاره به ضرورت پیاده کردن برنامه های بزرگداشت دفاع مقدس در بین مردم ادامه داد: دقت داشته باشید که شرایط فکری و ذائقه فرهنگی نسل جوان متفاوت از گذشته است لذا برنامه‌ها را مطابق با ذائقه آنان برگزار و در همین خصوص لازم است تا هر سال تفاوت برنامه‌ها را بررسی کنید.

وی با بیان این که منظور از دفاع در اسلام، دفاع هدفمند است اضافه کرد: دفاع هیچ‌گاه برای حفظ جان، خاک و سرزمین در اسلام مطرح نشده است، حتی دارالسلام به معنای جامعه اسلامی و نه سرزمین اسلامی است، زیرا در فداکاری ما محدودیتی نداریم و همه مردم از پیر و جوان و زن و مرد نسبت به دفاع مقدس سرباز، رزمنده و نظامی هستند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان رضوی گفت: اگر دشمن بر ما مسلط شود بندگی خداوند را از بین می‌برد پس باید هر روز و در تمام عرصه‌های مختلف اجتماعی مشغول دفاع مقدس باشیم.

علم‌الهدی با بیان این که دشمن به این نتیجه رسیده است که اگر دین را از جامعه ما حذف کند می‌تواند بر ما مسلط شود تصریح کرد: تنها کشوری که در آن اسلام ناب وجود دارد، جمهوری اسلامی ایران است و با توجه به چنین موقعیت حساسی نمی‌توانیم در مسائل دینی و شرعی تسامح به خرج دهیم بلکه باید از ارزش‌های دینی خود با تمام وجود دفاع کنیم.

27215

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک