سخنی با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی؛ تامین اجتماعی را به مخاطبانش بسپارید!

با چنین تفاسیری فقط و تنها افرادی می توانند بر مسند مدیرعاملی این سازمان قرار گیرند که حداقل تجربه موفقی در مدیریت حوزه رفاه و تامین اجتماعی داشته باشند.

این روزها شاهد بازار داغ شایعه درباره انتصاب چهره های مختلف سیاسی، اقتصادی و بیمه ای برای مدیرعاملی سازمان بزرگ تامین اجتماعی هستیم.

به گزارش عصر خبر، درباره چرایی این پدیده باید به اهمیت مسند مدیرعاملی این سازمان که در حال حاضر بیش از نیمی از جمعیت کشور را تحت پوشش خدمات درمانی و بیمه ای خود دارد اشاره کرد.

این سازمان در حال حاضر به نوعی نقش و در برخی مواقع عملکرد سازمانهای حمایتی و امدادی را نیز ایفا می کند. بیش از سه میلیون نفر از ۴۵ میلیون بیمه شدگان تحت پوشش این سازمان مشمول کمک دولت هستند و بواسطه پرداخت سهم کارفرمایی از سوی دولت بیمه شده این سازمان محسوب می شوند.

حال در شرایطی که حال و روز نقدینگی این سازمان بشدت با اختلال و آشفتگی روبرو شده است انتخاب مدیرعاملی از جنس خود تامین اجتماعی و فردی که توانایی گذر از  پیچ های بشدت خطرناک  مالی را داشته باشد بسیار با اهمیت است.

رییس جمهور محترم و وزیر محترم کار و تامین اجتماعی در برنامه های ارائه شده خود بارها بر ساماندهی و اصلاح وضعیت صندوق های بازنشستگی تاکید کرده اند و به همین سبب انتخاب مدیرعاملی توانمند، آگاه و مردمی که دارای محبوبیت حداقلی در بین جامعه کارگری، کارفرمایی و بازنشستگی باشد و نظر اندیشمندان حوزه رفاه و تامین اجتماعی را نیز تامین کند بسیار با اهمیت است.

دکتر میدری وزیر کار و تامین اجتماعی بدلیل حمایتهایی که در طول رقابت های انتخاباتی از او و دکتر پزشکیان شده باید شخصی را بر مسند مدیرعاملی سازمان تامین اجتماعی بنشاند که ضمن اشراف اطلاعاتی بر روی موضوعات و مشکلات این سازمان بتواند با شناختی که از نیروهای انسانی این سازمان دارد در حداقل زمان با بسیج کارکنان و اندیشمندان و همیاران درون و برون سازمانی منشاء تغییر و تحولات خیر شده و حکمرانی مطلوب در این سازمان را عملیاتی سازد.

اجرای سیاستهای کلی تامین اجتماعی و اصلاح ساختارهای معیوب، رفع مشکلات بیمه ای تولید کنندگان و کارفرمایان،‌ اجرای طرح متناسب سازی حقوق مستمری بگیران و رفع ناترازی منابع و مصارف این سازمان باید در اولویت برنامه های مدیرعامل جدید این سازمان قرارگیرد.

با چنین تفاسیری فقط و تنها افرادی می توانند بر مسند مدیرعاملی این سازمان قرار گیرند که حداقل تجربه موفقی در مدیریت حوزه رفاه و تامین اجتماعی داشته باشند.

در این شرایط حساس فقط باید گفت آقای رییس جمهور و اقای وزیر لطفا و خواهشا سازمان تامین اجتماعی را به مخاطبانش ببخشید و برایش مدیرعاملی از جنس خودش انتخاب کنید.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک