دبیر کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان تهران:

وزیر کار با طناب سازمان برنامه و بودجه به چاه نرود

او با بیان این که تامین اجتماعی با قدمت حدود ۶۰ ساله از بودجه دولتی استفاده نکرده است، خاطر نشان کرد: این سازمان متکی به خود است و حتی در برخی موارد مثل جنگ تحمیلی، کرونا و حتی سازندگی کمک حال دولتها بوده است.

دبیر کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان تهران واریز ۹ بیست و هفتم حق بیمه تامین اجتماعی به خزانه دولت را خلاف شرع و قانون دانست و گفت: کسانی که در این باره به وزیر کار مشاوره داده اند خیر خواه ایشان، کارگران و بازنشستگان نبوده اند.

علی اکبر عیوضی درگفتگو با خبرنگار عصر خبر افزود: در گذشته هم این مشاوران همین دیدگاه و عملکرد را داشته اند.

عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران ابلاغیه اخیر معاون اول رئیس جمهور گفت: طبق ماده ۵۴ قانون تامین اجتماعی سازمان تامین اجتماعی مکلف است درمان رایگان برای بیمه شدگان خود ارائه دهد از سویی دیگر هیچ کجای قانون تامین اجتماعی اشاره ای به واریز حق بیمه به حساب های خارج از تامین اجتماعی نشده است.

او این ابلاغیه را از نظر شرعی نیز دارای ایرادات اساسی برشمردو خاطر نشان کرد: تامین اجتماعی متعلق به دولت نیست و حق الناس است را که استفساریه های موجود از مراجع معظم تقلید و نظر رهبر معظم انقلاب نیز همین است بنابراین کسی نمی تواند به تامین اجتماعی دست درازی کند.

این فعال بازنشستگان تامین اجتماعی ابلاغیه اخیر معاون اول دولت را بر خلاف شعارهای انتخاباتی دکتر پزشکیان در عمل به قانون ، ایجاد وفاق ملی و توجه به حقوق مردم دانست و گفت: این ابلاغیه نه تنها در راستای وفاق ملی نیست که بر عکس در راستای نفاق ملی است چرا که من فکر نمی کنم در نهج البلاغه آمده باشد که به حق الناس دست درازی شود.

او با بیان این که تامین اجتماعی با قدمت حدود ۶۰ ساله از بودجه دولتی استفاده نکرده است، خاطر نشان کرد: این سازمان متکی به خود است و حتی در برخی موارد مثل جنگ تحمیلی، کرونا و حتی سازندگی کمک حال دولتها بوده است.

عیوضی از دولت درخواست کرد که در ابتدای کار خود خلاف خواست کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی عمل نکند.

دبیر کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی استان تهران تاکید کرد: همان طور که رهبری فرمودند حال خوب کارگران یعنی نیمی از جمعیت کشور حالش خوب است اما ابلاغیه اخیر معاون اول رئیس جمهور باعث حال بد کارگران و بازنشستگان می شود.

وی اقدامات سازمان برنامه و بودجه کشور را باعث حضور مردم در کف خیابان ارزیابی کرد و گفت: به وزیر محترم کار توصیه می کنم با طناب سارمان برنامه و بودجه به چاه نرود چرا که در ۴ انتخابات گذشته ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه تصمیمی به نفع کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی نگرفته است و همیشه کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی متضرر و نارحت شده اند.

وی تصمیماتی که با نظر شرکای اجتماعی در وزارت کار و سازمان تأمین اجتماعی گرفته شود را کارشناسی دانست و گفت: از وزیر کار، معاون اول رئیس جمهور و رئیس جمهور محترم درخواست دارم به شعارهای خود پایبند باشند و دست بردن در اموال تامین اجتماعی را متوقف کنند.

او گفت: چطور برخی با بدهی ۷۰۰ همتی دولت به تامین اجتماعی رویشان می شود چنین ابلاغیه های غیر قانونی را صادر کنند؟ ما اجازه نخواهیم داد مبلغی برای غیر بیمه شده و خارج از حساب های سازمان تامین اجتماعی منتقل شود.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک