استشمام بوی فساد در سرنوشت ۱۰ شمش طلای ۲۰۰ میلیارد تومانی در آتیه صبا

یک شرکت زیر مجموعه آتیه صبا (بزرگترین هلدینگ صندوق بازنشستگی) با اقدامی که از سمت حسابرس دیوان محاسبات «قصور و ترک فعل» عنوان شده، به انداز ۱۰ شمش طلا به ارزش ۲۰۰ میلیارد تومان به اموال متعلق به بازنشستگان خسارت وارد کرده است.

به گزارش مدیر نیوز، این اتفاق درحالی افتاده است که پیش‌تر امضای مدیر عامل شرکت آتیه صبا فاقد اعتبار قانونی اعلام شده بود.

این شرکت زیرمجموعه آتیه صبا بدون رعایت تشریفات قانونی کالایی فاقد هویت را به عنوان «ماده زردرنگ-شمش طلا» ثبت کرده، در حالیکه نظر ارزیاب گمرک برای تایید ماهیت کالا وجود ندارد؛ حالا شخص حقیقی که این ماده را به تحویل داده خواستار دریافت طلا است و این شرکت باید این کالا را به وی تحویل دهد.

از وزیر فسادستیز کار، تعاون و رفاه اجتماعی انتظار می‌رود با استفاده از ابزارهای نظارتی خود سریعا به موضوع ورود کند و جلوی شائبه بروز فساد  در زیر مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری را بگیرد.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک