بحرین مدعی حمله پهپادی و موشکی به این کشور شد
وزارت خارجه بحرین مدعی حمله موشکی و پهپادی به این کشور شد

به گزارش عصر خبر، به نقل از خبرگزاری بحرین، وزارت خارجه بحرین در بیانیه ای ادعا کرد که ایران با موشک های بالستیک و پهپاد به این کشور حمله کرده است.
به روایت ایرنا؛ وزارت خارجه بحرین بدون اشاره به تجاوزهای آمریکا به ایران از خاک این کشور، از شورای امنیت خواست که جلسه فوری برگزار و اجرای قطعنامه ۲۸۱۷ را تضمین کند.
در این بیانیه آمده است: حمله به بحرین حمله به تمام کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس به شمار می رود، زیرا امنیت این کشورها مشترک استارتش کویت نیز امروز یکشنبه ادعا کرد دو موشک که به خاک این کشور شلیک شده بود را رهگیری کرده است.
وزارت امور خارجه کویت نیز در بیانیهای ضمن طرح ادعای حمله مکرر ایران به این کشور و بدون اشاره به تحرکات و اقدامات تنشزای آمریکا از پایگاههای منطقه، این حملات را محکوم کرد.
روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز یکشنبه با صدور بیانیه ای از پاسخ قاطع نیروهای دریایی و هوا فضای سپاه به تجاوزهای اخیر آمریکا خبر داد و تاکید کرد: منبعد با کشتی های متخلف قوی تر از گذشته برخورد خواهد شد و برخورد با تجاوز احتمالی دشمن به هر بهانه ای که باشد ولو مانند دیشب و امشب تجاوزها به اهداف کم اهمیت باشد، پاسخی خرد کننده خواهد داشت.
دشمن بداند نقض آتش بس خلاف بند یکم تفاهم نامه اسلام آباد است و توقف کلی روندها را در پی خواهد داشت.
در بیانیه روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که بامداد یکشنبه هفتم تیر ۱۴۰۵ انتشار یافته، آمده است: فرزندان غیرتمند شما در نیروهای دریایی و هوا فضای سپاه طی عملیات مشترک موشکی و پهپادی در ساعت ۲ الی ۳ بامداد امروز یکشنبه هفتم تیر ماه، با پرتاب موشک های بالستیک و پهپاد به سوی هشت زیرساخت مهم ارتش کودککش آمریکا در پایگاه علی السالم کویت و ناوگان پنجم دریایی در بندر سلمان بحرین آنها را منهدم کردند و تجاوزهای اخیر آمریکا را با قاطعیت پاسخ دادند.
دشمن متجاوز که نقض عهد و پیمان شکنی در ذات او است، به بهانه مقابله نیروی دریایی سپاه با کشتی متخلف، اوایل بامداد امروز، به پنج پست ساحلی جمهوری اسلامی حمله کرده بود. بر اساس تفاهم نامه اسلام آباد ترتیبات کنترل عبور و مرور در تنگه هرمز با جمهوری اسلامی است و منبعد با کشتی های متخلف قوی تر از گذشته برخورد خواهد شد و برخورد با تجاوز احتمالی دشمن به هر بهانه ای که باشد ولو مانند دیشب و امشب تجاوزها به اهداف کم اهمیت باشد، پاسخی خرد کننده خواهد داشت. دشمن بداند نقض آتش بس خلاف بند یکم تفاهم نامه اسلام آباد است و توقف کلی روندها را در پی خواهد داشت.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در بیانیهای حملات هوایی ارتش تروریستی آمریکا در ساعات اولیه بامداد امروز یکشنبه مورخ ۷ تیر ماه ۱۴۰۵ به چند تأسیسات پایش و نظارت در سواحل جنوبی کشور را به شدت محکوم کرد.
وزارت امور خارجه این حملات وحشیانه را نقض آشکار بند ۴ ماده ۲ منشور سازمان ملل متحد و نیز نقض صریح بند اول یادداشت تفاهم خاتمه جنگ تحمیلی مورخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۵ دانست و تاکید کرد: این حملات نشان میدهد که رژیم آمریکا کمترین ارزش و اعتباری برای تعهدات خود قائل نیست و عهد شکنی بخشی از ماهیت این رژیم است.
در پایان بیانیه تاکید شد: جمهوری اسلامی ایران ضمن یادآوری مسئولیتهای شورای امنیت سازمان ملل متحد و دبیر کل این سازمان در قبال صلح و امنیت بینالمللی، بر عزم خود برای دفاع از حاکمیت ملی و تمامیت سرزمینی ایران در برابر تجاوز نظامی آمریکا، وفق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل، تأکید میکند.




