نتایج اولویت دهی خودروهای وارداتی ۶ مرداد ماه مشخص می‌شود

علیرغم اینکه، بر اساس وعده سازمان توسعه تجارت، ثبت‌نام‌کنندگان هفدهمین مرحله از عرضه خودروهای وارداتی، از ابتدای هفته جاری، منتظر اعلام نتایج این دوره از عرضه‌ خودروهای وارداتی هستند، مدیر سامانه یکپارچه خودروها از اعلام نتایج در شنبه‌ هفته آینده (ششم مرداد ماه) خبر داد.

به گزارش ایسنا، چهارشنبه هفته گذشته (٢٧ تیرماه) بود که رئیس سازمان توسعه تجارت، در گفت‌وگو با این خبرگزاری اعلام کرد که قرعه‌کشی عرضه‌ اخیر که علاوه بر متقاضیان مرحله اول، متقاضیان جدید هم امکان ثبت‌نام‌ داشتند، تا پایان هفته انجام و نتایج روز شنبه‌ (٣٠ تیرماه) اعلام و بر روی سایت سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی، بارگذاری می‌شود.

اما متاسفانه روز  شنبه هفته جاری، این نتایج اعلام نشد و سازمان توسعه تجارت از موکول شدن آن به روز گذشته (یکشنبه ٣١ تیرماه) خبر داد؛ اما باز هم خبری نشد.

درحالیکه دیگر امروز (دوشنبه) ثبت‌نام‌کنندگان، اعلام نتایج در روز جاری را طبق وعده مجدد، قطعی می‌دانستند، اما مدیر سامانه یکپارچه خودروها، از این اتفاق (اعلام نتایج تخصیص خودروهای وارداتی) در روز شنبه هفته آینده (ششم مرداد ماه) خبر داد.

مهدی تقدسی، در گفت‌وگویی بصورت آنلاین، اظهار کرد: نتایج ثبت نام خودروهای وارداتی آخرین مرحله‌ اجرا شده اخیر (هفدهمین طرح عرضه خودروهای وارداتی)، ششم مرداد ماه، خواهد شد که بر اساس آن، برای ثبت‌نام کنندگان این دوره عرضه خودروهای وارداتی که پنج اولویت مورد نظر خود را از بین ٣۶ مدل عرضه‌ شده، انتخاب کرده بودند، نتایج تخصیص یا عدم تخصیص بر روی سامانه بارگذاری می‌شود و مشتریان می‌توانند از طریق پروفایل کاربری خود، متوجه این موضوع شوند.

یکی از مواردی که در  این راستا، علاوه بر بلاتکلیفی متقاضیان مطرح است، بحث بلوکه ماندن وجه ۵٠٠ میلیون تومانی در حساب‌های وکالتی است که طی این مدت به نفع بانک‌ها بوده و از این مزیت بهره برده‌اند؛ چراکه مشتریان تا زمان اعلام نتایج، اجازه آزاد کردن این وجوه را ندارند.

پس از اعلام نتایج، مشتریانی که مشمول تخصیص خواهند بود، ظرف پنج روز از زمان دریافت پیامک از سوی شرکت عرضه‌ کننده خودرو، مهلت واریز وجه خودرو را دارند؛ متقاضیانی هم که به آن‌ها در این مرحله تخصیص صورت نمی‌گیرد، برای مراحل بعدی عرضه، بایستی از ابتدا اقدام کنند.

گفتنی است، ایسنا، علت این به تعویق افتادن اعلام نتایج خودروهای وارداتی را از سازمان توسعه تجارت پیگیری کرده اما هنوز پاسخی در این خصوص دریافت نشده است؛ در صورت حصول اطلاعات بیشتر، اطلاع‌رسانی صورت خواهد گرفت.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک