عضو ناظر شورای عالی بورس: وام میلیاردی با سود ۴ درصدی مدیران بورس قطعا تخلف است / از شرایط جابجایی دولت استفاده کردند

عضو جدید ناظر شورای عالی بورس با بیان اینکه اخذ این وام از سوی رییس سازمان بورس دولت سیزدهم در شرایطی که دولت به پایان رسیده و در دوره جابجایی دولت‌ها قرار دارند و ناظران جدید بورس در شورای عالی حضور پیدا نکرده‌اند بدسلیقگی است و از این فاصله دو دولت استفاده شده‌، گفت: اگر رییس سازمان بورس و اعضای هیات مدیره سابقه بیمه داشتند و حقوق بگیر دولت بوده‌اند، این وام با سود 4 درصد دیگر شامل وام اشتغالزایی نیست و قطعا تخلف است مگر اینکه این وام را برای مورد اشتغالزایی دریافت کرده‌ باشند.

 

ایلنا: عضو جدید ناظر شورای عالی بورس با بیان اینکه اخذ این وام از سوی رییس سازمان بورس دولت سیزدهم در شرایطی که دولت به پایان رسیده و در دوره جابجایی دولت‌ها قرار دارند و ناظران جدید بورس در شورای عالی حضور پیدا نکرده‌اند بدسلیقگی است و از این فاصله دو دولت استفاده شده‌، گفت: اگر رییس سازمان بورس و اعضای هیات مدیره سابقه بیمه داشتند و حقوق بگیر دولت بوده‌اند، این وام با سود 4 درصد دیگر شامل وام اشتغالزایی نیست و قطعا تخلف است مگر اینکه این وام را برای مورد اشتغالزایی دریافت کرده‌ باشند.
هادی محمدپور، عضو جدید شورای عالی بورس و نماینده مجلس درباره موضوع وام میلیاردی اعضای هیات مدیره سازمان بورس با شرایط منحصر به فرد سود 4 درصدی و بازپرداخت 10 ساله اظهار داشت: ماموریت مجلس قانون‌گذاری و نظارت است و یکی از موضوعات مهم در کمیسیون اقتصادی مجلس پیگیری بورس است که مسائل آن همواره در دستور کار اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس قرار دارد چراکه بورس در 3 الی 4 سال گذشته با مشکلات مهم و عدیده‌ای برخورد کرده است.
وی گفت: همکارانم در مجلس به من و عضو دیگر کمیسیون اقتصادی برای عضویت در شورای عالی بورس به عنوان ناظر رای داده‌اند و سه شنبه هفته آینده اولین جلسه شورای عالی بورس را با حضور وزیر اقتصاد برگزار می‌کنیم و یکی از موضوعات مهم جلسه روز سه شنبه شورای عالی بورس، بررسی اعطای وام میلیاردی به مدیران بورسی است.
عضو ناظر شورای عالی بورس ادامه داد: طبق اعلام وزیر اقتصاد، سازمان بازرسی در نامه‌ای خواستار بررسی این موضوع بوده و وزیر اقتصاد هم پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار داده و بنده هم به عنوان نهاد فراتر از دولت و به عنوان ناظر بر سازمان بورس از آقای عشقی، رییس سازمان بورس در این باره سوال خواهم کرد تا اعضای هیات مدیره در باره آن توضیحات دقیق‌تری را ارایه دهند.
وی درباره اظهارات عشقی مبنی بر اینکه اعطای این وام به رییس سازمان و اعضای هیات مدیره قانونی بوده، تاکید کرد: باید آیین نامه مورد بررسی قرار بگیرد اگر در آیین نامه دیده شده باشد که اعضای هیات مدیره می‌توانند به این وام‌های میلیاردی دسترسی داشته باشند، این اقدام تخلف نیست اما هر چند تخلف هم نباشد، بد سلیقگی است.
محمدپور افزود:اخذ این وام از سوی رییس سازمان بورس دولت سیزدهم در شرایطی که دولت به پایان رسیده و در دوره جابجایی دولت‌ها قرار دارند و ناظران جدید بورس در شورای عالی حضور پیدا نکرده‌اند بدسلیقگی است. از این خلا و فاصله دو دولت استفاده شده است و در این شرایط رییس سازمان بورس و اعضای هیات مدیره حتی اگر این وام قانونی بوده نباید از آن استفاده می‌کردند.
عضو شورای عالی بورس درباره شرایط این وام‌های میلیاردی که قرض‌الحسنه بوده و گویا به عنوان ضمانت تنها یک فقره چک معادل تسهیلات صادر شده، اظهار داشت: این موضوع ایراد دارد چراکه وام و مبالغ آن مشخص است و یک چک نباید به تنهایی به عنوان ضمانت مورد پذیرش باشد. موضوع دیگر این است که وام‌های تبصره 18 و وام‌های اشتغالزایی مشمول سود 4 درصدی می‌شوند و وام اشتغالزایی هم به افرادی که سابقه بیمه داشتند، پرداخت نمی‌شود و اگر رییس سازمان بورس و اعضای هیات مدیره سابقه بیمه داشتند و حقوق بگیر دولت بوده‌اند، این وام با سود 4 درصد دیگر شامل وام اشتغالزایی نیست و قطعا تخلف است مگر اینکه این وام را برای موردی اشتغالزایی دریافت کرده‌ باشند.

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک