حضور اعضای حزب موتلفه در حرم مطهر امام خمینی

وی افزود : رکن دولت ، مردم و جامعه از اصلی ترین ارکانی بود که امام راحل به آن اعتقاد داشتند.

عصر خبر: اعضای حزب موتلفه اسلامی در 12 فروردین ماه به مناسبت روز جمهوری اسلامی ایران با حضور در حرم مطهر امام خمینی (س) حضور یافته و با آرمان های امام راحل تجدید میثاق کردند. به گزارش خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی آستان ؛ اعضای حزب موتلفه اسلامی با اهدای تاج گل و قرائت زیارت نامه به مقام شامخ امام خمینی (س) ادای احترام کردند. 
سید مصطفی میر سلیم ، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی به خبرنگار آستان در خصوص روز جمهوری اسلامی ایران گفت : امام خمینی (س) در تاسیس جمهوری اسلامی ایران چند رکن اساسی را مد نظر داشتند . 
وی افزود : رکن دولت ، مردم و جامعه از اصلی ترین ارکانی بود که امام راحل به آن اعتقاد داشتند. 
میرسلیم در ادامه تصریح کرد: امام راحل با اقتداری که داشت به تشکیل دولت موقت مبادرت کرد و با استقبال پرشور مردم روبرو شد . اما امام بر این باور بود که تشکیل دولت باید برگرفته از رای و نظر مردم باشد .
مردم ، جامعه و دولت اصلی ترین ارکانی بود که امام راحل در تاسیس جمهوری اسلامی به آن اعتقاد داشتند

وی با اشاره به برگزاری همه پرسی بیان کرد : امام راحل معتقد بود نوع حکومت در نظام باید با مشارکت و حضور مردم در صحنه تعیین شود . 
این عضو تشخیص مصلحت نظام گفت : روز دهم و یازدهم فروردین همه پرسی برگزار شد و بیش از 98 درصد مردم در همه پرسی شرکت کردند  و بیش از 99 درصد به جمهوری اسلامی ایران آری گفتند . 
میرسلیم خاطر نشان کرد : آنچه که امام راحل به عنوان معمار کبیر انقلاب اسلامی مدنظر داشت یک مثلث بود که در یک راس آن مردم و راس دیگر دولت و مهم ترین راس آن دین مبین اسلام قرار داشت .برهمین اساس چون قاعده اصلی این نظام بر پایه دین مبین اسلام بود و با مشارکت مردم صورت گرفته بود این نظام هم چنان به فعالیت خود ادامه می دهد و نمونه این انقلاب در هیچ جای جهان مانند ندارد . 

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک