نمایندگان بازنشستگان تأمین اجتماعی به عضو هیات رئیسه مجلس:

جانمان به لبمان رسیده است/ با ادامه وضعیت گذشته به مقصد نخواهیم رسید

عضو هیات رئیسه مجلس با انتقاد از مدیریت های سیاسی در شستا گفت: تعداد زیادی از شرکت‌های شستا زیان ده هستند که با یک انتصاب درست مشکلشان حل می شود.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی عضو هیات رئیسه مجلس با حضور در محل کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران که آقایان سعید حسینی مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران و بختیار ملکی مدیر کل تامین اجتماعی شرق تهران نیز حضور داشتند مشکلات بازنشستگان را از زبان محمد اسدی رئيس و علی اصغر بیات دبیر کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی و علی دهقان کیا رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران شنید و قول پیگیری آنها را داد.

به گزارش عصر خبر،در ابتدی این دیدار رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران‌ با بیان این که سازمان ماهانه ۵۳ همت بابت حقوق و مستمری پرداخت می کند، گفت: ما با حدود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته و مستمری بگیر بزرگترین خدمت گیرنده سازمان هستیم و انتظار داریم نماینده کانون عالی در هیات امنای این سازمان حضور داشته باشد.

جانمان به لبمان رسیده است/ با ادامه وضعیت گذشته به مقصد نخواهیم رسید

او با اشاره به ۲۶ قانون مصوب در مجالس گذشته که معافیت سهم بیمه کارفرما و پرداخت از جیب سازمان تامین اجتماعی را در پی داشته است، خاطر نشان کرد: هیات امنای تامین اجتماعی برای سال جاری پیش بینی کرده است که دولت ۳۴۱ هزار میلیارد تومان از تامین اجتماعی خدمت می گیرد اما هزینه اش را پرداخت نمي کند در صورتی که در سال جاری فقط ۱۳۰ همت آن هم با تلاش کانون ها و کمک نمایندگان مجلس به تامین اجتماعی اختصاص داده شده است که این اعداد خود گویای به هم خوردن تعادل منابع و مصارف در تامین اجتماعی است.

جانمان به لبمان رسیده است/ با ادامه وضعیت گذشته به مقصد نخواهیم رسید

او با بیان که اصل باید سیاست های کلی تامین اجتماعی که توسط رهبر معظم انقلاب ابلاغ شده باشد، خاطر نشان کرد: رهبری بر تامین منابع در تامین اجتماعی تاکید کرده بنابراین وقتی فرمايشات ایشان به درستی اجرا نمی شود وضعیت بهتر از این نخواهد شد.

این فعال بازنشستگان تأمین اجتماعی بانک رفاه را متعلق به سازمان تامین اجتماعی دانست و خاطر نشان کرد: این در حالی است که ۶۷ درصد مدیریت مجمع بانک  رفاه کارگران به دولت واگذار شده که این بر خلاف حق الناس بودن تامین اجتماعی است.

جانمان به لبمان رسیده است/ با ادامه وضعیت گذشته به مقصد نخواهیم رسید

رئیس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران خواستار توجه دولتها به اجرای درست ماده ۴۱ قانون کار و مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی شد و گفت: اگر دولتها این قوانین را درست اجرا کرده بودند امروز حداقل حقوق ما یک سوم سبد معیشت خانوار نبود بنابراین اجرای متناسب سازی برای همه خواست ماست.

او گفت: مشکلات وقتی ایجاد می شود که قانون درست اجرا نمی شود چرا که وظیفه دولتها حرکت بر روی ریل قوانین مجلس است.

جانمان به لبمان رسیده است/ با ادامه وضعیت گذشته به مقصد نخواهیم رسید

دهقان کیا خاطر نشان کرد: جانمان به لبمان رسیده است و معتقدیم با ادامه وضعیت گذشته به مقصد نخواهیم رسید

او همچنین از افزایش سرسام آور هزینه های دارو و درمان و شکاف عمیق بین درآمد و هزینه های زندگی بازنشستگان تأمین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: درمان مستقیم جوابگو نیست و نیاز به تقویت اساسی دارد.

جانمان به لبمان رسیده است/ با ادامه وضعیت گذشته به مقصد نخواهیم رسید

دهقان کیا مدیریت درست و اجرای سیاست های کلی تامین اجتماعی را کلید حل مشکلات تامین اجتماعی برشمرد و گفت: با مدیریت درست نهادهای زیر نظر رهبری در تراز کشورهای رده اول موشکی جهان هستیم که اگر این مدیریت در بخش دولت هم وجود داشته باشد ما شاهد رضایت مردم خواهیم بود.

در ادامه علی اصغر بیات دبیر کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور هم گفت: خواسته ما تصویب لایحه دو فوریتی دولت و اجرای متناسب سازی برای همه از جمله حداقل بگیران است چرا که ما مخالف تبعيض و محرومیت حدود ۳ میلیون و ۴۰۰ هزار بازنشسته از متناسب سازی هستیم.

جانمان به لبمان رسیده است/ با ادامه وضعیت گذشته به مقصد نخواهیم رسید

بیات پرداخت علی الحساب متناسب سازی سه ماهه دوم سال برای بازنشستگان تأمین اجتماعی مثل سایر صندوق ها را خواستار شد و اظهار داشت: از شما نمایندگان محترم خواستار کمک برای حل این مشکل هستیم.

او گفت: مدیرانی که به بازنشستگان خدمت می کنند مورد حمایت مجلس باشند، همچنان که انتظار است نماینده کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین خدمت گیرنده عضو هیات امنا باشد.

او مدیریت خوب دکتر لله گانی در بانک رفاه را تمجید کرده و بر تعلق این بانک به تامین اجتماعی تاکید کرد.

محمد اسدی رئیس کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی کشور نیز از سلیمی خواست تا نمایندگان مجلس به اجرای درست ماده ۴۱ قانون کار و مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی تاکید داشته باشند که شکاف بین تورم و حقوق ها زیاد نشود.

وی خواستار کمک نمایندگان برای تصویب لایحه دو فوریتی متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی شد و گفت: چنان که علی الحساب سه ماهه اول سال به بازنشستگان تأمین اجتماعی پرداخت شده علی الحساب سه ماهه دوم سال نیز پرداخت شود.

ناصر برهانی عضو هیات مدیره کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران با بیان این که قانون بر حضور نمایندگان خدمت گیرندگان در هیات امنای تامین اجتماعی تاکید دارد، گفت: با توجه به وجود ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار بازنشسته تامین اجتماعی و این که کانون عالی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی بزرگترین خدمت گیرنده است درخواست ما حضور نماینده کانون عالی در هیات امناست.

دراین جلسه حسن ایزدان بازرس کانون کارگران بازنشسته تامین اجتماعی تهران خطاب به عضو هیات رئیسه مجلس گفت: یک روز از صبح تشریف بیاورید کانون تهران تاگوشه ای از مشکلات را بشنوید مطمئن باشید آخر وقت با چشم گریان خواهید رفت.

عضو هیات رئیسه مجلس نیز گفت: عدم اجرای درست ماده ۴۱ قانون کار و مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمین اجتماعی ضعف است که به طور قطع با انتقال این اظهارات از سوی نمایندگان بازنشستگان به نمایندگان مجلس پیگیری موضوع انجام خواهد شد چرا که جلسات بازنشستگان با نمایندگان مجلس اثرگذار است.

جانمان به لبمان رسیده است/ با ادامه وضعیت گذشته به مقصد نخواهیم رسید

سلیمی پرداخت نشدن علی الحساب متناسب سازی سه ماهه دوم سال به بازنشستگان تأمین اجتماعی را باعث بی اعتمادی دانست و گفت: وزیر کار اخیرا گفته که منابع تامین شده که ما امیدواریم سریعتر پرداخت شود.

او با بیان این که حتما برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و حداقل بگیران در مجلس کمک خواهیم کرد، گفت: در مسائل اساسی مثل ناترازی در تامین اجتماعی و انجام خدمات برای دولت بدون پرداخت هزینه باید پیگیری اساسی کرد.

عضو هیات رئیسه مجلس با انتقاد از مدیریت های سیاسی در شستا گفت: تعداد زیادی از شرکت‌های شستا زیان ده هستند که با یک انتصاب درست مشکلشان حل می شود.

او خواستار کیفیت بیشتر بیمه تکمیلی و گسترش خدمات آن برای بازنشستگان تأمین اجتماعی شد و گفت: مشکلات منتقل شده توسط کانون بازنشستگان تامین اجتماعی را در مجلس پیگیری خواهم کرد.

سلیمی گفت: گفته می شود دولت ۷۰۰ همت به تامین اجتماعی بدهکار است در صورتی که به نظر من بدهی واقعی دولت بیش از ۲ هزار میلیارد تومان می رسد.

او گفت: بانک رفاه کارگران از اموال سازمان تامین اجتماعی است و دولت حق ندارد اختیار این بانک را به دست گیرد.

 

عضویت در تلگرام عصر خبر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا
طراحی سایت و بهینه‌سازی: نیکان‌تک